Samenhangend stelsel van opleidingen met als thema Waarheidsvindingscommunicatie.
Speelt het doen van onderzoek binnen uw organisatie een belangrijke rol? En is communicatie daarbij een cruciaal instrument? Dan is het van belang dat deze communicatie als middel maximaal wordt benut.
Leiden gesprekken wel altijd tot de vooraf bepaalde doelstelling? Laten interne, dan wel externe klanten wel altijd het achterste van hun tong zien?
Kent u na afloop de motieven van uw gesprekspartners? En...............is de vergaarde informatie wel objectief en betrouwbaar verkregen?
Voor het optimaal benutten van uw gespreksmogelijkheden dient de metafoor van het verhoor zich aan.
Deze leert u kennen tijdens een Training Waarheidsvindingscommunicatie
De gehele training Waarheidsvindingscommunicatie beslaat 6 dagen, verdeeld over 3 modules.
Outside the box:
Aangezien binnen een training Waarheidsvindingscommunicatie verhoortechniek en strategie centraal dienen te staan, wordt in de training gebruik gemaakt van een pittige outside the box - opsporingscasus. Deze casus voorziet de training van een hoog praktijkgehalte. Het geleerde is maximaal transferabel naar uw eigen hoor- dan wel gesprekssituaties in uw eigen onderzoeken.
Casus als rode draad:
De casus vormt tevens de schakel tussen en de rode draad in de modules.
Module 1 en 2 zijn los van elkaar te volgen. Module 3 stelt module 2 als voorwaarde.
De modules:
Module 1 schoolt u in alle ins en outs van een kwalitatief hoogstaand Getuigenverhoor.
Module 2 brengt u de basis en verdieping bij van een non – suggestief Verdachtenverhoor.
Tijdens module 3 gaat u hogeschoolrijden met de materie en komt u in aanraking met zeer lastige gesprekspartners.
Elke module bestaat uit twee aaneengesloten dagen + avondprogramma.
Elke organisatie kan een eigen keuze maken binnen dit samenhangend stelsel.